תפריט נגיש

השקה: אודי Q7 – דרוש נהג ?

השקת אודי Q7 בשוויץ. (אייזיק דוידוביץ' - עבור מגזין "רכב" עיתון "הארץ")

הוזמנתי לסיון שבשוויץ, כאורח של חברת "אודי", כדי  לסקר את השקתו של ה-   Q7הקרואסאובר - מוביל הנוסעים הגדול שלהם,  אבל ת'כלס, לא ממש נהגתי עליו. כמי שעוסק שנים רבות, בהוראת ובהדרכת נהיגה, האודי החדשה, קצת העליבה אותי.
 

SION העיר בה נערכה ההשקה, שוכנת בחלקו דובר הצרפתית של קנטון ואלה, שבדרום מערב  שוויץ. הדרך למלון, עוברת במעלה כביש מפותל על רקע נוף עוצר נשימה, כשמסביב משקיפים עלינו פסגות ההרים המכוסות בשלג. מדי מספר קילומטרים, אנו עוברים בתוך ישוב עם בתי עץ  ציוריים. אפילו המחסן הכי רעוע שם, נראה כאילו עוצב בהתאמה מוקפדת לנוף המושלם.
נהיגה לאורך פיתולי הכבישים המדהימים הללו, יוצרת אצלי מאבק פנימי בין הרצון לנסוע לאט ולהביט בירוק שמסביב, לבין האדרנלין שזורם בעורקיי ומדרבן לנהיגה מהירה בפיתולים. האמת, המאבק לא קל. המכונית צייתנית ונצמדת לאספלט באדיקות של קטר על הפסים. הנוף, בינתיים, יחכה.

ובחזרה לאודי ...

אפשר להגדיר אותו כSUV , קרואסאובר, מוביל נוסעים, רכב פנאי, או אם תרצו – סטיישן מגודל. ה-Q7 של אודי הוא הבכיר (נכון לעכשיו)  בסדרת הQ-  של אודי ומיועד להסעת חמישה או שבעה נוסעים.
הדור השני הפציע השנה לעולם ,בתערוכת דטרויט,  וזאת לאחר כ-10 שנות חיים של ה-Q7 דור ראשון (ומתיחת פנים ב -2010 ) , פרק זמן לא קצר במושגי תעשיית הרכב כיום. זה החדש, קצר יותר, צר יותר ונמוך יותר במעט  מהדגם הקודם. אל דאגה,  גור הפילים הזה עדיין מאוד גדול, אבל כבר נראה פחות כמו ממותה מפלצתית. אודי טוענים, שלמרות ההתכווצות הקלה, המרחב הפנימי לנוסעים, ביחס לדגם היוצא, השתפר.

כאמור, Q7 דור ראשון, היה מגושם למראה. בזה החדש הקווים המרובעים יותר, העדינים יותר אשר נושאים את שפת העיצוב העדכנית והמודרנית של אודי, מרככים את אפקט הגודל המאיים.
עיצוב הפנים חדש לחלוטין ןמהווה קפיצת מדרגה. איכות וגימור ברמה הגבוהה ביותר ומאופיין בפתחי מיזוג מוארכים, קונסולה עשירה בין המושבים ובעיקר בלוח מחוונים וירטואלי "12.3 עם אפשרות לתצוגה אנלוגית לפי בחירה. בנוסף, יש ב Q7- גם צג מרכזי גדול, "8.3, האחראי על מערכות המידע/בידור  ובנוסף,ישנה  גם תצוגה עילית על החלון הקדמי. עדיין, למרות הנדסת האנוש המשתדלת מאוד, כשבהיצע כל כך הרבה מערכות ושכלולים, מספר הידיות, כפתורים ותצוגות כל אלה מצריכים הסתגלות ותשומת לב רבה מהנהג.


MARTIN STEMMER , ממהנדסי פיתוח השלדה של הQ- החדש, גאה במיוחד  בהפחתת המשקל המשמעותית שנעשתה בו, תודות לשימוש בחומרים קלים יותר.
"שלדת MLB 2 (שלדת הקונצרן למנועים המוצבים לאורך בדגמי ההנעה הכפולה, שתשמש גם בדגמים מקבילים בקונצרן ), עברה שדרוג."
"השילוב בין אלומיניום לפלדה, אשר הפחית ממשקל המתלים לדוגמה, תרם גם ליכולת הדינאמית של הרכב" כך טען באזני.
325 ק"ג פחות הם הפחתה משמעותית ( וידוי אישי חושפני: כמשקל ארבעה נוסעים במשקלו של עבדכם הנאמן ), התורמת לבטיחות, יעילות (צריכת דלק נמוכה יותר ופליטת מזהמים מופחתת – הנמוכה בקטגוריה )  ולמעשה הופכת את האודי הזו, לקלה ביותר בקטגוריה.



 

נוחות הנסיעה גבוהה והתנהגות הכביש טובה מאוד לרכב במשקל הנושק ל-2  טון. אמנם לא חוויתי עימה ריגושים, כאילו הייתה מכונית ספורט, אבל יכולת ההפניה וההיצמדות לכביש היא  ברמה הגבוהה ביותר. מתלה רב חיבורים חדש לפנים ומאחור, הנמכת מרכז הכובד, מערכת ייחודית לקטגוריה - היגוי אקטיבי לארבעת הגלגלים – AWS (כאופציה) כריות אויר (אופציה) וכמובן מערכת ההנעה הכפולה QUATTRO, מחוללות פשוט פלאים.  בכבישים מהירים יותר, נכנסות לפעולה שלל מערכות ניהוג אוטומטיות, כדוגמת בקרת השיוט האקטיבית המתקדמת, הניזונה גם מנתונים כמו – תמרורים וסימני דרך לצד נתונים ממערכת הניווט כגון: התקרבות לעקומה, מעגל תנועה וכדומה ומאיטה את הרכב בהתאם. אני מרגיש די מיותר כאן. במילים פשוטות ניתן לומר כי, המכונית ננהגת בעזרת "טייס אוטומטי" ואפילו מתקנת סטיות היגוי בהתאם לסימני הניתוב על הכביש ובהתאם למסלול הנסיעה של הרכב הנוסע מלפנים.
האודי הזו  גם יודעת להתריע על רכב המתקרב מאחור, ביציאה מחניה ללא שדה ראיה, או להתריע בטרם  פתיחת דלת הנהג כשרכב מתקרב. היא תזהיר מפני הולך רגל המגיח לכביש ואף תבלום את המכונית במידה והנהג עדיין לא הגיב.
אין בקטגוריה הזו, רכב עם עזרי נהיגה רבים כל כך שקצרה היריעה לפרט את כולם כאן. תמצאו בה אפילו סייען לנסיעה לאחור עם נגרר (ואני כל כך מתאמץ ללמד את החיילים, נסיעה לאחור עם נגרר בקורס האמר במחנה אלייקים...)  או בקיצור, הדרך ל "אין צורך בנהג" קרובה מאי פעם.

אבל עדיין יש צורך במנוע ובינתיים אלה הם מנועי השריפה הפנימית, בנזין ודיזל אשר בהיצע. אמנם, גרסת הייבריד – דיזל פלאג- אין שנקראת E-TRON עם צריכת דלק מוצהרת של קרוב  ל60 ק"מ לליטר! תושק בהמשך אך נכון לעכשיו, אודי תציע את –Q7  החדשה עם מנוע טורבו –דיזל אחד (3 הספקים שונים) וטורבו-בנזין אחד בנפחי 3.0 ליטרים.
כל המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטו'  חדשה, הנעת קוואטרו כפולה עם יחס של 40/60 לאחור, מערכת עצור סע ומערכת רגנרציה של אנרגיית הבלימה. ואם אתם שואלים על נסיעה בשטח, אז האודי הזו כנראה לא ממש עבורכם (למרות אפשרות הגבהת מרכב משמעותית בגרסה עם כריות האוויר ואפשרות לנעילת דיפרנציאל מרכזית) .

חזרתי מההשקה, הישר לדביקות החום הקיץ הישראלי. את התלמידים והחניכים שלי, אני מלמד להביט רחוק, לשמור מרחק, להקפיד לא לסטות מהנתיב. חלקם מתקשים להבחין במכונית שצצה מאחור, בהולך רגל שמגיח פתאום. מסתבכים בתמרוני רברס. הלימוד כלל לא פשוט  והטעויות הן נחלת הכלל. אבל בעתיד הלא רחוק, מצלמות, ראדארים וחיישנים, יגבו וינהלו את אותם נהגים, המכונית האוטונומית כבר ממש מעבר לפנייה.

Q7 החדש ישווק בארץ החל מתחילת הרבעון הרביעי השנה בגרסאות 3.0 ליטר  דיזל TDI (218 כ"ס ו 272 כ"ס) ובגרסת 3.0 בנזין  TFSI  ( 333 כ"ס).

הנתונים שצריך לדעת

מס דלתות: 5

מקומות ישיבה: 5/7

מנוע והילוכים:

הנעה: כל הגלגליםAWD  קוואטרו

תיבת הילוכים: אוטו' 8 הילוכים

מנוע :  V6בנזין - טורבו 3.0 TFSI  333 כ"ס

           V6דיזל - טורבו  3.0 TDI   218/272   כ"ס

ממדים:

אורך : 505.2 ס"מ

רוחב: 196.8 ס"מ

גובה: 174.0 ס"מ

בסיס גלגלים: 299.4 ס"מ

משקל עצמי: 1970 ק"ג (גרסת הבנזין)

נפח תא המטען: 770/1955 ליטרים

 




 

נשמח לעמוד לשירותכם בכל עת

צור קשר